2019 aasta septembri kuus käisime kümnepäevasel Ukraina reisil. Minuga olid Ukrainas kaasas Eo Heinsar Türilt ja Märt Beilmann Pärnust.
Lendasime lennukiga Riiast Odessasse. Esimesel päeval kohtusime Odessas pastor Federiga, kellel on Odessas mitu rep.keskust ja nad aitavad paljusid kodutuid. Selle organisatsiooni kaudu toimetame humanitaarabi Ukrainasse.

Teisel päeval saime Odessas kokku eesti naise Merikesega. See kontakt tuli mulle väga eriliselt kaks nädalat enne Ukraina reisi. Ma ütleksin, et see oli eriline Jumala soosing ja Jumal tegi meile uued teed, avas uusi uksi! Merike elab Odessas juba kolm aastat ja peab seal ka rep.keskust ja samas aitab ka kodutuid lapsi. Nad elavad pisut Odessast väljas ja seal piirkonnas on palju kodutuid. Enamus on väga vaesed ja  neil ei ole dokumente ja nii ei saa nad ka Ukraina riigilt mingit abi. Merike hoolitseb nende eest, et saada neile dokumendid ja elamine, toit, riided jne. Inimesed elavad pisikestes hurtsikutes. Otsime paljudele lastele vihikuid, pliiatseid, maiust ja jalanõusid. Merike teeb neile koduõpet ja viib neid kogudusse. Paljud on Jeesuse vastu võtnud.

Kohtusime Odessas Merikese pastori Nabiliga.
Nabil on pärit Süüriast ja on abielus ukraina naisega ja neil on kolmeaastane tütar. Nabil on araablane, kuid ta on saanud erilisel viisil juudi rabi kaudu, sünagoogis päästetud. Nabil tunneb väga hästi ka Albert Vekslerit ja on Nabili hea sõber. Albert on käinud mitmeid aastaid Odessas jutlustamas ja pastoreid treenimas ja sealt ka imeline kontakt. Mina sain Nabilile öelda, et Albert oli minu eesti pastor. Igatahes Jumal viis mind kokku imelise Jumalamehega ja ma loodan, et tuleb hea koostöö ja ta tuleb meile Eestisse külla. Jumala teed on imelised!!!

Odessas saime kokku juudi kooli juhi abi Alinaga, kellega oleme ka varem koostööd teinud. Paljude annetajate abiga saime osta 440 euro eest juudi lastele komme ja šokolaade kosher-poest. Juudi koolis on nõue, et lapsed peavad sööma vaid kosher toitu. Seal koolis on palju lapsi, kellel ei ole vanemaid, nad on orvud.
Edasi sõitsime Umani linna, kus me külastasime messiaanlikku kogudust ja kus me olime ka shabatil. Külastasime Umani linna juute, ostsime neile toitu ja õnnistasime neid rahadega.

Külastasime Umani linnas Elu sõna kogudust ja teenisime seal Jumala Sõnaga ja palvetasime inimeste eest. Samuti olime ühe päeva Umani lähedal rep.keskuses, kus me palvetasime meeste eest ja õpetasime neile “kõndimist” koos Jumalaga.  Külastasime väga paljusid peresid ja palvetasime paljude inimeste eest ja õpetasime Jumala Sõna. Igaüks, kes on minuga Ukrainasse kaasa tulnud, on saanud nn hea treeningu, et teisi teenida! Soovitan ka teistel kaasa tulla, et saada misjonikogemus. Tuleval aastal lähme kindlasti taas, kui Jumal lubab!

Ukrainas juhtus mitmeid seiklusi, kõik need lood siia kirjaridadele ei mahu. Ühte lugu jagan. Nimelt plaanisime rentida autot, et saaksime inimesi külastada ja et jalavaeva oleks vähem. Autoks pakuti rohelist Moskvitshi. Vahetult enne seda, kui auto pidime kätte saama, läks auto starter katki. See remonditi ära ja toodi meile. Saime kümmekond kilomeetrit sõita ja autol läks bensiinipump katki, auto ei läinud enam käima. Seda autot ei saadudki enam korda. Meie reis jätkus jala. Õues oli 26 – 28 kraadi sooja. Jumal on igas olukorras hea!

Aitäh, et meie reisi toetasite ja meie eest palvetasite!